Píšte o tom, čo je vám nepohodlné

Copywriting je veľmi špecifický obor. Človek, ktorý sa mu chce venovať, musí ovládať zručnosti ako plnohodnotný redaktor, no zároveň redaktorom nie je. Copywriter si môže len ťažko vyberať zásadne také témy, ktoré mu sedia, ktoré ho bavia a ktorým stopercentne rozumie. No a práve výber tém, ktorým sa pri svojom písaní venujete, vás dokáže v tomto obore nesmierne posunúť.Muž v modrej kockovanej košeli píše na notebooku

Naučte sa nové veci, a potom začnite s ďalšími novými vecami

Keď s písaním začínate, no platí to aj vtedy, keď už za sebou nejaké tie skúsenosti máte, mali by ste sa púšťať do tém, ktoré vám nie sú blízke. Ide o najlepší spôsob tréningu. Keď zvládnete zmysluplne písať o veciach, o ktorých nemáte ani tušenie alebo ktoré na vás pôsobia tak, že sa o nich vlastne písať ani nedá, predstavte si s akou ľahkosťou zvládnete témy, ktoré vás budú baviť a ktorých budete mať dostatok vedomostí.

Nepohodlné témy sú najlepším spôsobom, ako svoje majstrovstvo v písaní dotiahnuť do dokonalosti. Nečakajte, že sa tak stane po prvom článku. Snažte sa čo najčastejšie a čo najviac venovať textom, ktoré sú vám vyslovene proti srsti. Veď viete, ako sa hovorí, ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku.Dievča v károvanej košeli s oranžovými slúchadlami na ušiach pracuje na počítači

Pestré referencie sú obrovským plusom pre vás aj vašich klientov

Ďalším dôvodom, prečo by ste mali písať o rôznych veciach sú vaše referencie. Keď sa upnete na fixný okruh tém, vaše portfólio nebude pôsobiť najlepšie. Predstavte si, že hľadáte copywritera vy. Koho si vyberiete skôr? Toho, ktorý písal o desiatkach rôznych vecí a je schopný spracovať text o autách aj o mačiatkach alebo toho, ktorý píše len o autách a o mačiatkach nemá ani tušenia? Odpoveď je asi viac než jasná. Preto sa snažte o to, aby boli vaše ukážky práce čo najpestrejšie. Ako ste si mohli práve prečítať, písanie o takzvaných nepohodlných témach má pre vás len samé výhody a plusy.